niedziela, 12 maja 2013


TWAROŻEK MIGDAŁOWY


Kilka dni temu na blogu  jadłonomia ( tak tym ulubionym kuchennym ) znalazłam przepis na twarożek migdałowy . Coraz częściej myślę o tym , że kolejnym etapem mojego życia będzie przejście na weganizm a twarożki uwielbiam więc dziś na śniadanie był twarożek nie twarożek z migdałów . 

Moje pierwsze spostrzeżenia - nie smakuje migdałami czego się obawiałam, bo nie lubię smaku moczonych migdałów, a przede wszystkim ich zapachu - tu zupełnie tego nie czuć . 
Twarożek robiłam z płatków migdałowych zamiast całych migdałów lub słupków i wydaje mi się, że płatków musi być więcej niż pół szklanki bo mnie wyszedł za rzadki . 
Smak przepyszny z koperkiem i świeżą zieloną cebulką a do tego żytnia buła ( niestety nie własnej roboty ) 

Smacznego . 



Przepis 

1/2 szklanki migdałów lub słupków 
( ja dałam płatki  migdałowe i wg mnie powinno być ich więcej niż pół szklanki lub później mniej płynów dodawać ) 
4 łyżki mleka roślinnego ( u mnie owsiane ) 
2 łyżeczki soku z cytryny 
sól pieprz do smaku 
świeże zioła ( u mnie koperek i zielona cebulka ) 
Migdały zamoczyć na noc w wodzie, jak są całe w łupinkach trzeba je przez zmiksowaniem obrać   , ja trochę je rano odcedziłam bo mi pływały całkiem . Wszystkie składniki zmiksować blenderem na masę o konsystencji twarożku . 
Z podanej ilości starczyło mi na 3 kanapki - stanowczo za mało następnym razem robię więcej .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz